מהו סוג ההתקנה המומלץ לפרקט?

מהו סוג ההתקנה המומלץ לפרקט?

חשוב להדגיש פרקט למינציה מיועד לחיפוי רצפה פנימי בלבד, כל ניסיון לחפות בו מרפסות פתוחות נידון לכישלון, הפרקט רגיש למים ומיד יתנפח. מקובל לרצף בו משרדים, מוסדות ציבור,  קניונים, חנויות אולמות ועוד… התקנת פרקט בכל חלל  משדרת יוקרה וחמימות. הפרקט נוח להליכה. רעש הצעדים נבלעים בו, קל מאוד לנקות אותו, והוא לא דורש תחזוקה מיוחדת.

התקנת פרט צריכה להתבצע לפי מספר כללי אצבע, במידה וההתקנה או ההכנה לא מתבצעים בהתאם לסוג הפרקט ובהתאמה מלאה לבית או למשרד אזי עם השנים נגלה ליקויים קשים שיאלצו אותנו להחליף חלקים גדולים של פרקט ובמקרה הגרוע יותר חידוש כל הפרקט.

התקנה צפה

ההתקנה המקובלת היא התקנה צפה, כלומר התקנה על גבי ספוג, וכדאי שהספוג יהיה איכותי בכדי לקבל את הגמישות הראויה. ובנוסף הספוג מונע את הרעש בעת דריכה על הפרקט. את לוחות הפרקט מחברים בקליק- לכל לוח ישנה מגרעת זכרית ונקבית וכך ניתן לחבר ביניהם כמו כן ניתן לפרק לוחות שספגו נזק ולהחליף את לוחות הפרקט בקלות יחסית. שיטה נוספת להתקנת פרקט היא התקנה בהדבקה. שיטה זו פחות מומלצת מפני שהיא יוצרת בעיות של  התפשטות החומר בנוסף, בהדבקה חד-פעמית ובמקרה של נזק לאחד מלוחות הפרקט  לא ניתן להחליף לוח או  חלק מהלוחות ויש צורך לפרק את כל המשטח. היתרון בהדבקה הוא  שהתקנה בהדבקה מתאימה למי שמעוניין במדרך שקט לגמרי, שצמוד לרצפה ופחות מרעיש מאשר פרקט בהתקנה צפה.

בשלב ההתקנה חשוב להקפיד לשמור על רווח של חצי סנטימטר מהקירות, הרווח יאפשר לפרקט להתפשט ולהתכווץ בחורף ובקיץ, אל דאגה את המרווח הזה יכסה הפאנל שמגיע בעובי של סנטימטר ומותקן מסביב לפרקט.

נתונים טכניים של הפרקט

פרקטים מיוצרים בעוביים שונים, העובי יכול לנוע בין 6 עד 12 מילימטר. פרקט ביתי כדאי להניח בעובי של 8 מילימטר, ובאזורים עם דריכה מואצת כמו מעברים באזורי משקדים או באזורים ציבוריים כדאי להתקין פרקטים בעובי של 12 מילימטר.

מלבד העובי שמשפיע על חוזק הפרקט יש גם את רמת השחיקה של הפרקט, רמת השחיקה מושפעת מהציפוי העליון של לוח הפרקט, ישנם פרקטים ברמות שחיקה שונות החל מ- 1AC ועד   5AC. אצלנו בארץ מקובל ליישם בריצוף את רמת השחיקה – AC4. זו רמת שחיקה גבוהה יחסית והוא בדרגה מספיקה לשחיקה ביתית. חשוב לבדוק גם את תו התקן של הפרקט – הפרקטים מאירופה מגיעים עם תו תקן אירופאי – 1E ולנו בארץ ישנם שני תווי תקן של מכון התקנים הישראלי תו תקן 1481 ותו תקן נוסף חסינות מפני אש, תו תקן 921.

מאמרים נוספים
פרקט שווה בריאות
פרקט למינציה 8013

פרקט למינציה מורכב מ- 90 אחוז מעץ, חומר טבעי. זו הסיבה שיש לו פרופיל כל כך ידידותי לסביבה והוא מספק - קראו עוד

פרקט למינציה קרונו סוויס
פרקט למינציה שווצרי קרונו סוויס Krono swiss

ריצוף למינציה קרונו סוויס נמצא כיום כמעט בכל מקום בבית: בחדרי מגורים, במטבחים ובחדרי שינה וגם במשרדים ובמלונות.

פרקט קרונו סוויס
פרקטים

מפעל קרונו הוקם בשנת 1993, מייצר ריצוף באיכות גבוהה. חבר בקבוצת SWISS KRONO GROUP הבינלאומית, KRONOTEX הוא אחד היצרנים המובילים - קראו עוד

מבנה שכבות הפרקט
מבנה שכבות הפרקט

בבסיס כל פרקט ריצוף למינציה שוויצרי של קרונו שוכנת בחלקו התחתון שכבה של חומר ששומר על הלוח ישר,שכבה זו תומכת - קראו עוד

עודפי פרקטים בתל אביב
עודפי פרקטים בתל אביב

המחיר של פרקטים לבית יכול להיות לא זול במיוחד, אבל אם תחליטו להכניס פרקטים לחדר אחד אז מדוע לא לחפש - קראו עוד

  שוק של פרקטים בתל אביב
  שוק של פרקטים

שוק של פרקטים, כך מכנים אותנו הלקוחות שלנו ולא רק בגלל המחיר האטרקטיבי שלנו לפרקטים אלא גם בגלל האיכות והשרות - קראו עוד

צריך עזרה? צור איתנו קשר בוואטסאפ
התקשרו לקבלת יעוץ