מבנה שכבות הפרקט

מבנה שכבות הפרקט

בוא נסקור כל אחת מארבע השכבות בפרקט למינציה

שכבה 1: חומר תומך

בבסיס כל פרקט ריצוף למינציה שוויצרי של קרונו שוכנת בחלקו התחתון שכבה של חומר ששומר על הלוח ישר,שכבה זו תומכת ואוטמת את גב לוח הלמינציה כך שיציבותו הממדית אינה נפגעת בשום דרך, למשל על ידי לחות. בכמה קרשי למינציה של קרונו השוויצרי הוספו ריפודי קצף, ובכך מבטלים את הצורך בשכבת ספוג נוספת או ריפוד המשפרת את האיכות האקוסטית של הרצפות כשאתה הולך עליה.

שכבה 2: ליבת הלוח של הפרקט

שכבת הליבה של ריצוף למינציה שווייצרית של קרונו היא סיבית בצפיפות גבוהה יש גם

סיבית צפופה בינונית  שקרונו השוויצרי לא משמש בה בייצור פרקט הריצוף למינציה בשילוב שרף ושעווה.

במהלך תהליך הייצור, ליבת המשטח יעבור חיתוך ועיבוד מדוייקים ברמה גבוהה מאוד של איכות מוצר. הקצוות של כל לוח פרקט ייחתכו לפרופילים ספציפיים בכדי לחבר אותם בקלות שיוכלו להתחבר זה לזה להתקנה מהימנה ואמינה לפי אחת מארבע מערכות נעילה. דיוק הייצור הקיצוני ברמה של המיקרון הנדרש ללוח הפרקט מאפשר נעילה בין הלוחות בצורה מדוייקת מאוד.

שכבה 3: נייר דקורטיבי

בשלב הבא מגיע העיצוב או שכבת הנייר הדקורטיבית. הנייר הדקורטיבי הוא עיצוב מודפס באיכות גבוהה המעניק לפרקט הלמינציה את המראה הייחודי שלו. מראה זה יכול להיות מראה ריאליסטי של עץ, אבן או שיש בשלל צבעים ודוגמאות, כמו גם עיצובים כמו עלים או דשא, יצירות אמנות או מראה וינטאג׳ של עץ מיושן.

שכבת על – ועמידות לשחיקה

שכבת הפרקט העליונה היא שכבת העל. מלבד הוספת הגימור והמבריק של כל קרש, הוא משמש למספר פונקציות חשובות המשפרות את עמידות הפרקט.

שכבת השחיקה חותמת ומגנה על פני פרקט הלמינציה מפני בלאי קל ותאונות יומיומיות כמו שפשופים, שריטות ושריטות הנגרמות לרוב כתוצאה מציפורני חיות מחמד, נעליים, צעצועים, רגלי רהיטים, שואבי אבק וכדומה.

שכבת מגן זו גם מגנה מפני קרניים אולטרה סגולות מזיקות שעלולות לגרום לצבע לדהות.

בעיקר אצל אנשים שאוהבים חלונות גדולים ופתוחים כי אז יש קרינה ישירה על הפרקט,. הבעיה היא שאם חלונות אלה פונים לדרום או לדרום-מערב, חשיפה ממושכת מאור השמש יכולה להכניס לרצפת הפרקט מנה גדולה של קרניים אולטרה סגולות. קרני אולטרה-סגול יכולות למעשה לגרום לדהייה של הצבע, דהייה משמעותה פירוק הקשרים הכימיים בצבע. ובסופו של דבר הפרקט יולבן לאורך זמן ללא שכבה זו..

בקרב הקמעונאים איתם שוחחנו, העמידות של הפרקט נראתה כנקודת המכירה החשובה ביותר. עבור משקי בית פעילים הפרקט נמצא שני לקרמיקה בתכונת העמידות. הפרקט עמיד בפני שריטות, שקעים וכתמים. במילים אחרות, הפרקט מסוגל לעמוד בהתעללות מצד ילדים וגם מחיות מחמד, ולכן יש לבחור פרקט בעל כושר עמידות גבוה לשחיקה.

פרקט – בחירה טובה

לרוב לא ניתן להבחין בין העיצובים הריאליסטים של ריצוף פרקט  הלמינציה לבין העץ הקשיח הגושני, כמה ממומחי העץ הביעו עניין לקנות את פרקט הלמינציה, ולא הבינו שזה לא היה עץ מלא. אז בסופו של דבר, הריאליזם של הפרקט יכול להיות מאוד משכנע, אפילו בעיני המומחים.

ריצוף למינציה דוחה כתמים

בין תכונות העמידות הרבות של הפרקט הוא העמידות הגבוהה בפני כתמים. אפילו צבעי שיער עקשניים לא יכתימו  את הפרקט ובטח שגם לא כתמים אחרים כמו יין.

מאמרים נוספים
פרקט שווה בריאות
פרקט למינציה 8013

פרקט למינציה מורכב מ- 90 אחוז מעץ, חומר טבעי. זו הסיבה שיש לו פרופיל כל כך ידידותי לסביבה והוא מספק - קראו עוד

פרקט למינציה קרונו סוויס
פרקט למינציה שווצרי קרונו סוויס Krono swiss

ריצוף למינציה קרונו סוויס נמצא כיום כמעט בכל מקום בבית: בחדרי מגורים, במטבחים ובחדרי שינה וגם במשרדים ובמלונות.

פרקט קרונו סוויס
פרקטים

מפעל קרונו הוקם בשנת 1993, מייצר ריצוף באיכות גבוהה. חבר בקבוצת SWISS KRONO GROUP הבינלאומית, KRONOTEX הוא אחד היצרנים המובילים - קראו עוד

עודפי פרקטים בתל אביב
עודפי פרקטים בתל אביב

המחיר של פרקטים לבית יכול להיות לא זול במיוחד, אבל אם תחליטו להכניס פרקטים לחדר אחד אז מדוע לא לחפש - קראו עוד

  שוק של פרקטים בתל אביב
  שוק של פרקטים

שוק של פרקטים, כך מכנים אותנו הלקוחות שלנו ולא רק בגלל המחיר האטרקטיבי שלנו לפרקטים אלא גם בגלל האיכות והשרות - קראו עוד

איפוא אני יכול לקנות פרקט הכי זול בארץ
איפוא אני יכול לקנות פרקט הכי זול בארץ

הרבה לקוחות מחפשים פרקט זול, פרקטים בזול, ואמנם שוק הפרקטים מלא בפרקטים זולים, אך האם פרקט זול זה באמת זה - קראו עוד

צריך עזרה? צור איתנו קשר בוואטסאפ
התקשרו לקבלת יעוץ